اطلس بهار صبا
اطلس بهار صبا

اطلس بهار صبا

پلاستوفوم چیست؟

 

 

پلاستوفوم (فوم، یونولیت و یا آکاستیو)  

در دوران صنعتی امروز نیاز است که کالاهای مختلف دارای بسته بندی محکم و ایمنی باشند تا تحت شرایط سخت آسیب نبینند، از این رو از پلاستوفوم که نام های دیگر آن آکاستیو، فوم و یونولیت نیز می باشد، برای ساخت حفاظهای بسته بندی جهت حفاظت محصولات مختلف استفاده می شود. علاوه بر هزاران کاربردی که پلاستوفوم برای صنعت های مختلف دارد از آن جهت تولید فوم به عنوان بلوکه و همچنین برای بسته بندی وسایل شکننده در مدت حمل و نقل استفاده می شود.

پلاستوفوم چیست؟

در ایران پلاستوفوم بنام های یونولیت و آکاستیو شناخته می‌شود. البته نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی است. در بسیاری از کشورهای آمریکا شمالی این محصول با نام استایرفوم نیز شناخته می‌شود. نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. پلاستوفوم یا همان یونولیت در سال ۱۸۳۹ توسط ادوارد سیمون کشف گردید. و در سال ۱۹۵۹ بوسیله کمپانی کوپر پلی استایرن انبساطی تولید گردید. از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود.

برتری های پلاستوفوم

 - وزن سبک

 - حمل آسان و سریع

 - ضربه پذیری بالا و مقاوم در برابر نیرو های وارده

 - اقتصادی و مقرون به صرفه

کاربردها

از پلاستوفوم در سردخانه‌ها، استودیوهای صدا برداری و ایزولاسیون صدا در فضاهای دارای آلودگی‌های بالای صوتی و همچنین ساخت ماکت، تابلوهای تبلیغاتی موقت و دکوراسیون‌ها و بویژه بسته بندی(لوازم خانگی از قبیل یخچالُ تلویزیون و...) استفاده می‌شود